maanantai 15. toukokuuta 2017

Farewell

Kaikella millä on alku, on myös loppu.

Aloitin tämän blogin kesällä 2012, lähes viisi vuotta sitten, suuren elämänmuutoksen myötä. Varusmiespalveluksesta kotiutuneena, ensin epätietoisuus, sitten työpaikka ja lopulta opinnot edessäni, kaipasin uutta itseilmaisun muotoa ja tätä kautta sen löysin.

Nyt olen seuraavan suuren elämänmuutoksen kynnyksellä valmistuttuani onnellisesti neljässä vuodessa filosofian maisteriksi. Sykli on kulkenut loppuunsa ja uusi on alkamassa. Valmistumisen, muuttuvan työelämän, tulevien jatko-opintojen ja ensi kertaa toisen ihmisen kanssa yhteistä kotia rakentamaan alkaessa on edessä uusi suuri käännekohta uusine haasteineen. Pitkin kevättä olen hiljalleen valmistellut elämäni palasia muutosta varten. Tämä blogi kuuluu niihin jotka jäävät nyt päättyvään elämänvaiheeseen.

Loppukevät on kulunut rauhallisesti puolittaisin lomatunnelmin. Olen ottanut rennosti, kiireettömästi, hoitaen projekteja pala palalta loppuun. Olen tehnyt töitä ja treenannut tuttuun tapaan, mutta ennen kaikkea elänyt kuluneeseen neljään vuoteen nähden kevyellä rytmillä - jolla aion myös jatkaa vastedeskin. Vähemmän intensiivinen elämäntapa kutsuu.

Kuluneiden parin kuukauden aikana olen lukenut Sodan ja Rauhan, Timo K. Mukkaa ja George R.R. Martinia. Olen pelannut Andromedan lähes loppuun, maalannut, järjestellyt valokuviani vuosien varrelta isolla kädellä, katsellut dokumentteja, suorittanut viimeisiä velvollisuuksiani yliopistolla, aloittanut jatko-opintoihin valmistautumisen ja allekirjoittanut uuden vuokrasopimuksen. Kävin Tampereella sotilaspartiotaitokilpailussa ja viikko vierähti Ateenassa opintomatkalla matkanjärjestäjinä hyvinkin onnistuneesti. Kesä näyttää hyvinkin kutsuvalta ja kaikin puolin juuri niin hyvältä kuin elämä yleensäkin nykyisin. Mutta niistä sitten jo jossakin ihan muualla.

Hei siis. Pax vobiscum.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti